یادگیری زبان
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

یادگیری زبان جدید، یعنی قدم گذاشتن به یک دنیای کاملا ناآشنا و عجیب‌ و‌غریب، اما این نباید شما را بترساند! هر کاری، راهی دارد. تسلط بر یک زبان جدید، آن‌قدرها هم سخت نیست. اگر روش درستی در پیش بگیرید، می‌توانید هر زبانی را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرید. یکی از بهترین موسساتی که شما می توانید در آن زبان بیاموزید، موسسه آقای زبان است.

یادگیری زبان انگلیسی

وقتی زبان‌آموز به‌تازگی یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کرده است، معمولاً سؤالات زیادی در ذهن وی نقش می‌بندد. یکی از رایج‌ترین سؤالات در رابطه با مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی است. مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی در حد “روان” چقدر است؟ مدت زمان لازم برای گرفتن آیلتس/تافل چقدر است؟ یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟ و سؤالاتی ازاین‌دست.

زمان یادگیری زبان انگلیسی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد:

-          سن: سنی که در آن شما شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌نمایید تأثیر بسیار زیادی می‌تواند بر لهجه‌ی شما داشته باشد. طبیعتاً هر چه زودتر زبان انگلیسی را شروع کرده باشید می‌توانید لهجه‌ی بهتری داشته باشید. نه اینکه بهتر بتوانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. دیدگاهی که بچه‌ها زبان انگلیسی را بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرند دیدگاه آن‌چنان درستی نیست. زیرا بزرگ‌سالان قابلیت‌هایی دارند که بچه‌ها ندارند. برای کودکان بهتر است از استاد آموزش خصوصی زبان انگلیسی در خانه استفاده کنید.

-          زمان، جدیت، انگیزه: چقدر می‌خواهید زمان برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید و چقدر جدیت دارید؟ انگیزه، فاکتور بسیار مهمی در یادگیری زبان انگلیسی است. کسانی که زبان انگلیسی را به خاطر سفر به کشورهای دیگر، کسب موفقیت‌های تحصیلی بهتر، و در کل ارتباط مؤثر با دیگر افراد این کره‌ی خاکی می‌خوانند، طبیعتاً انگیزه‌ی بالاتری برای مدیریت سختی‌هایی که در یادگیری زبان انگلیسی به وجود می‌آید دارند. اما کسانی که زبان انگلیسی را برای گرفتن نمره در مدرسه و دانشگاه و یا برای کار می‌خوانند عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهند.

-          توانایی: چقدر در یادگیری زبان انگلیسی توانایی دارید؟ البته هر کسی این توانایی را دارد که زبانی جدید یاد بگیرد اما توانایی‌های افراد در این زمینه متفاوت است. بعضی‌ها از روش‌های بسیار خاصی استفاده می‌کنند که شاید تنها برای خودشان مناسب باشد و با آن روش‌ها به‌سرعت بیشتری زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند. افرادی هستند که به پنج، شش، هفت و یا تعداد بیشتری زبان مسلط هستند. عده‌ای هم هستند که حتی در زبان مادری خود مقداری لنگ می‌زنند. اما به‌هرحال قطعاً افرادی که به چندین زبان صحبت می‌کنند و یا حداقل زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم به‌خوبی یاد گرفته‌اند، زمان زیادی را برای بالا بردن مهارت‌های ارتباطی خود صرف کرده‌اند.

یادگیری زبان فرانسوی

درست است که انگلیسی زبان بین المللی است اما افراد خیلی زیادی هستند که دوست دارند به جای انگلیسی، زبان فرانسه یاد بگیرند. برخی به خاطر تحصیل، بعضی به خاطر مهاجرت، دلایل حرفه ای و شغلی و خیلی از آدما هم دوست دارند زبان فرانسه یاد بگیرند چون عاشق زبان و فرهنگ و سبک زندگی فرانسوی هستند!

اما سوالی که برای همه پیش می‌آید این است که یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟ بهترین روش برای یاگیری زبان فرانسه کدام است؟

-          یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟ اگر از کسانی که خیلی خوب فرانسه را یاد گرفته ‌اند راز موفقیتشان را بپرسید همه متفق القول می‌گویند: تلاش، تلاش و باز هم تلاش!

یادگیری زبان فرانسه آنقدرها هم به نظر می‌رسد سخت و غیرممکن نیست اما به هرحال به زمان و اراده و پشتکار زیادی نیاز دارد. نباید از خودتان توقع داشته باشید تنها با 20 دقیقه مطالعه در هفته بتوانید سریع به فرانسه مسلط شوید و راحت و روان فرانسوی حرف بزنید.

با رعایت کردن این 4 قانون، زودتر از بقیه فرانسه را یاد بگیرید!

قانون شماره 1: روی موارد مهم بیشتر تمرکز کنید! در بسیاری از کلاس‌های فرانسه اطلاعات مختلفی مثل اسم اعضای بدن یا صرف فعل های عجیب و غریبی آموزش داده می‌شود که شاید یک فرانسوی زبان هم در طول عمرش هیچ وقت از آن‌ها استفاده نکند. بنابراین با یادگیری 20% از زبان فرانسه می‌توانید در 80% مکالمات روزمره موفق باشید.

قانون شماره 2: با گوش‌هایتان یاد بگیرید، نه با چشم‌هایتان! ما آدم‌ها چند ماه اول زندگی‌مان را فقط به شنیدن اختصاص می‌دهیم. نوزاد حرف نمی‌زند و چیزی در مورد گرامر و قواعد زبانی پیچیده نمی‌داند، فقط با دقت گوش می‌دهد. بعد نوزاد شروع به تکرار کلماتی که شنیده می‌کند و بعد جمله سازی و حرف زدن را یاد می‌گیرد. سال ها بعد و تازه وقتی به مدرسه می‌رود با مقوله پیچیده و سختی به اسم گرامر و دستور زبان آشنا می‌شود. مطالعات متعدد نشان می‌دهند شیوه یادگیری زبان مادری یا شیوه یادگرفتن زبان دوم تفاوت چندانی ندارد.

قانون شماره 3: گرامر و دستور زبان را در متن یاد بگیرید! در دوران مدرسه ساعت های زیادی از روز را به حفظ کردن و از بر کردن قواعد گرامری اختصاص می‌دادیم، چون از نظر معلم‌های زبان گرامر مهم‌ترین مورد بود. و نتیجه؟ بعد از سال‌ها یادگیری زبان‌های انگلیسی و عربی در مدرسه به سختی می‌توانستم یک جمله درست و بی غلط بنویسم یا حرف بزنم. منظورم این نیست که اصلا نباید گرامر را یاد بگیرید، اما قواعد زبانی را بهتر است در متن یاد بگیرید.

قانون شماره 4: قانون 5 دقیقه! همه کسانی که به خوبی زبان فرانسه را یاد گرفته‌اند در یک چیز مشترک هستند: هیچ وقت تسلیم نشده‌اند! آنها می ‌دانند که یادگیری زبان فرانسه به زمان نیاز دارد، در این راه ممکن است بارها اشتباه کنند و فرانسه یادگرفتن همیشه هم مفرح و سرگرم کننده نیست. به این ترتیب قانون 5 دقیقه را به شما معرفی می‌کنم: خودتان را مجبور کنید که هر روز حداقل 5 دقیقه از زمانتان را به یادگیری زبان فرانسه اختصاص بدهید. 5 دقیقه آنقدر کوتاه است که انجام دادنش برای همه راحت است و آنقدر طولانی است که انگیزه و اشتیاق لازم برای مطالعه بیشتر را در شما به وجود بیاورد.

 

یادگیری زبان ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد اولین سوالی است که هر زبان‌آموز قبل از شروع یادگیری این زبان از خود می‌پرسد. سختی یادگیری زبان ترکی هم مانند هر زبان خارجی دیگری است. در حقیقت اگر زبان مادری شما از نظر ساختاری متفاوت از زبانی باشد که سعی می‌کنید آن را یاد بگیرید در تفکر به این زبان جدید به مشکل خواهید خورد.

-          مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی: به غیر از جواب سوال آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است یا خیر مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی به عوامل زیادی بستگی دارد. از اشتیاق شما گرفته تا میزان تلاش روزانه را باید قبل از پاسخ دادن به سوال یادگیری زبان استانبولی چقدر طول می‌کشد در نظر گرفت. ممکن است شما بتوانید در کمتر از ۴ ماه مسیری را طی کنید که دوست شما برای آن ۸ ماه تلاش کرده است. اما شما بیش از اینکه به یک راه یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی نیاز داشته باشید به نظم و تمرین نیاز دارید.

به طور کلی می‌توان گفت حداقل بین ۳ تا ۶ ماه بسته به تلاش و مدت زمانی که زبان‌آموز برای یادگیری و تمرین زیاد صرف می‌کند نیاز است. برای گرفتن سطح C1 زبان ترکی زبان‌آموز حدود ۹۰۰ ساعت زمان نیاز دارد. پس از ۳ ماه شما می‌توانید صحبت کردن به زبان ترکی را شروع کنید و با مطالعه روزانه ۳ تا ۴ ساعت بدون وقفه می‌توانید در ۶ ماه به سطح B1 برسید.

پس از سطح B1 همه چیز آسان خواهد شد زیرا شما دیگر توانایی‌های لازم را برای درک بهتر زبان و قوانین کسب کرده‌اید. این بدان معنا است که شما می‌توانید تا ۹۰ درصد مشکلات احتمالی را حل کنید. همچنین شما قادر به شناسایی ایرادهای خود در بخش تلفظ و دستور زبان و اصلاح آن‌ها هستید.





:: برچسب‌ها: یادگیری زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: